Oost Thailand - Reisverslag uit Nakhon Ratchasima, Thailand van Ben Erna - WaarBenJij.nu Oost Thailand - Reisverslag uit Nakhon Ratchasima, Thailand van Ben Erna - WaarBenJij.nu

Oost Thailand

Door: Erna

Blijf op de hoogte en volg Ben

19 Februari 2015 | Thailand, Nakhon Ratchasima

Hoi, hoi,
Gisteren vertrokken uit Non Chok, een gehucht ten oosten van Bangkok waar Walter, de broer van Ben,woont. Leuk om daar geweest te zijn en te zien hoe hij woont. Ik zou voor geen goud met hem willen ruilen, maar het is leuk om eens mee te maken. Na een reis van 7 uur (taxi, bus, tuk-tuk) waren wij in ons nieuwe guesthouse in Nakhon Ratchasima, ook wel Khorat geheten. 240 km vanaf Bangkok. Een leuke stad, veel minder toeristisch dan al die andere plaatsen waar wij tnt geweest zijn. Ook hier weer een plek waar veel geofferd wordt. In Khorat is dat bij het Thao Suranaree Monument. Deze vrouw, Thao Suranaree, heeft ooit de vijand verslagen door met alle vrouwen uit het dorp de mannelijke soldaten te verleiden en toen ze eenmaal flink in de olie waren zijn de soldaten doodgestoken. En nu wordt zij vereerd met heel veel bloemen, wierookstokjes, eieren, vlees, fruit. Voor kapitalen wordt bij haar neergelegd, door de organsatie weer opgehaald en weer opnieuw verkocht. De katholieke kerk is er nog heilig bij. Wij zagen ook een monnik, die iedereen die dat wil zegent. Mensen houden dan hun handen voor hun gezicht en de ogen gesloten. Een persoon had zijn mobiel op die tafel gelegd en na de zegening vergeten mee te nemen. De monnik schuift de mobiel zo onder de tafel!
Ik zet ook steeds foto's op dit blog, maar die komen om voor mij onduidelijke redenen steeds bij het eerste verslag terecht. En soms kan ik ze allemaal zien ( ongeveer 26) en dan weer een stuk of 18. Kortom die foto's vormen nog een raadsel, maar zij zijn er wel.
Het is Chinees Nieuwjaar 3 dagen feest. Kijken of wij er vanavond een graantje van kunnen mee pikken. Ik ga nu weer wat foto's plaatsen.

Groeten uit Thailand

• 19 Februari 2015 - 11:21

Marc:

Leuk om weer een reis update te lezen.
    Zo te zien houden jullie je ver van de echt toeristische oorden, zodat je het land echt kan leren kennen, in hoeverre dat natuurlijk kan in een aantal weken.

Wanneer je de foto's upload kun je aangeven aan welk reisverslag je ze wil koppelen.
    Op die manier vallen niet alle foto's onder reisverslag 1, iets wat je begrijpelijk niet wilt.
    Bij dit verslag staan in totaal 4 foto's, het lijkt erop dat het voor dit verslag goed is gegaan.

Over nieuwjaar gesproken, het zal het jaar van de geit worden toch?
    Of is dit enkel vanuit Chinees perspectief?

Enjoy!

Marc

• 19 Februari 2015 - 13:42

Gerard:

Beste Erna en Ben.
    Boeiend om jullie reisverslagen te lezen en de manier waarop jullie zonder vooroordelen, je laat verrassen
    door wat je ziet en meemaakt. Dat lijkt me ook de beste manier om op een ontspannen wijze optimaal
    de cultuur op te snuiven. Vooral de uitingen van het Boedhisme in het dagelijks leven lijkt me boeiend.
    Het Boehdisme is in het dagelijks leven veel meer aanwezig dan bij ons de christelijke cultuur.
    En de monniken worden daar nog echt gerespecteerd door de mensen en leven van giften om in hun levensonderhoud te voorzien, begrijp ik uit jullie verslag. en blijkbaar zijn ze ook niet vies van commercie
    en toerisme. Wel bijzonder dat er zoveel familie van jullie daar is. Is Else trouwens niet een beetje jaloers op jullie; zij houdt toch ook wel van verre reizen. Morgen gaat Astrid met Margot beginnen aan hun reis naar Turkije. Zij heeft er wel zin in en Margot ook. een goed koppel samen. Morgen, vrijdag, gaan ze op de trein in
    Amersfoort om 16.30 uur en binnen het uur rechstreeks naar Schiphol. Om 20.00uur vertrekt dan het
    vliegtuig.
    Ik denk niet dat ik bang hoef te zijn dat ze zich in Turkije bekeren tot het Islamitische geloof en zwaar gesluierd en met een burka terug keren in Nijkerk. Het zal je maar gebeuren.
    De tijd zal wel heel snel gaan; 4 weken lijkt heel wat maar in zo`n boeiende omgeving vliegen de dagen voorbij, lijkt mij.
    Blijf in ieder geval genieten van deze zeer bijzondere reis en we blijven jullie volgen.
    Ik had trouwens al eerder gereageerd, maar waarschijnlijk is dat niet goed overgekomen.
    Hopelijk gaat het nu wel goed.
    Het allerbeste weer en tot een volgend levensteken.
    Hartelijke groeten. Gerard.

• 19 Februari 2015 - 15:46

REINA:

NOU, IK ZOU ER TOCH EERST WEL EEN LEUKE VENT VOOR MEZELF UITGEPIKT HEBBEN.
    GENIET NOG MAAR EEN PAAR DAGEN, DE TIJD GAAT SNEL GENOEG.
    \
    GROET, REINA